Cuma gününde öyle bir saat vardır ki, şayet bir müslüman kul o saate rastlar da Allah’tan bir hayır isterse, Allah onu kendisine mutlaka verir.
..:: Menü ::..

..:: Bir Ayet ::..

Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir


..:: Bir Hadis ::..

Bizimle münafıklar arasında yatsı ve sabah namazlarında hazır bulunma farkı vardır. Onlar bu iki namaza muktedir olamazlar.


İslamiyazılar gözünüzün önünde olsun
islamiyazilar.com'u ana sayfanız yapın

Anasayfa » Genel Makaleler » Peygamberliğe inanmıyanlar diyorlar..


Peygamberliğe inanmıyanlar diyorlar ki
 
Bu yazıyı facebookta paylaşıp daha çok kişinin görmesine vesile olmak için tıklayın...


1 — Peygamber olarak gönderilen kimsenin, (Seni Peygamber olarak gönderdim.
Benim tarafımdan kullarıma söyle!) diyenin Allah olduğunu bilmesi lâzımdır.
Allahı tanımak, bilmek için ise, bir yol yokdur. Bu sözü söyliyen cin olabilir.
Din sâhiblerinin hepsi, cinnin varlığına inanmakdadır.
Cevâb: Gönderilen
kimse, gönderilmiş olduğunu mu’cize ile isbât etmekdedir. Mu’cizeyi yapan
Allahdır. Cin yapamaz. Hiçbir mahlûk da yapamaz.
2 — Peygambere (Vahy)
getiren melek, cism ise, orada bulunanların hepsine görünmesi lâzımdır.
Görülmediğini siz de söylüyorsunuz. Cism değilse, rûh ise, bunun söylemesi ve
işitilmesi olamaz. Eğer cevâb olarak, (Peygambere Allahü teâlâdan vahy getiren
melek cismdir. Allahü teâlâ, bunun görünmemesini istemekdedir. Göstermemeğe de
kâdirdir) derseniz, önümüzdeki dağı görmememiz ve yanımızda çalan davulun sesini
işitmememiz lâzım gelir. Bu ise, safsatadır.
Cevâb: Vahyi getiren melekdir.
Melek, latîf, şeffâf cismdir. Renksiz olan şeffâf cismlerin görülmesi Allahü
teâlânın âdeti değildir. Hava, cismdir. Fekat, şeffâf ve renksiz olduğu için
görülmemekdedir. Katı cismler görülmez deseydik, o zemân safsata olurdu.
Rûhların, görünür cism hâlini alarak söylemesi ve bunun işitilmesi mümkindir ve
çok vâkı’ olmuşdur.
3 — Peygambere inanmak için, Onun peygamber olduğunu
anlamak lâzımdır. Bu da, uzun zemân incelemekle olabilir. Peygamberi hemen
tasdîk etmek mecbûriyyeti abes olur.
Cevâb: Peygamberin hârikalarını,
mu’cizelerini görüp de, doğru söylediğini anlamamak olamaz. Bunları görenlerin
ve işitenlerin, hemen anlayıp inanmaları lâzımdır.
4 — Peygamberin, fâideli
şeyleri emr etmesi, zararlı şeyleri yasak etmesi vazîfesidir. Bu ise, doğru
birşey değildir. Çünki, bu iş, kulları cebr etmek, zorlamak olur. (Kulun işini
Allah yaratır. Kulun bu işde te’sîri olmaz) diyorsunuz. Kulu, elinde olmıyan bir
işi yapmağa zorlamak olur.

Cevâb: Kulun kudreti, işin yaratılmasına te’sîr etmez ise de, yapılmasını
istemek ve işin sebeblerini hâzırlamak kulun elindedir. Buna (Kesb) denir. Kula,
kesb etmesi için emr olundu. Böyle emr olunması doğrudur.
5 — Kul, emri
yapmak için yorulacakdır. Yapmazsa, kendisine azâb yapılacakdır. Bunun ikisi de
kula zararlıdır. Allahü teâlâ, hakîmdir. Zararlı iş yapmaz.
Cevâb: Buna
karşılık deriz ki, emrlerin hepsi dünyâ için ve âhıret için fâidelidirler.
Fâideleri, yapılmalarındaki yorgunlukdan katkat çokdur. Az bir yorgunlukdan
kurtulmak için, bu fâideleri elden kaçırmak akla uygun değildir.
6 — Emrin
yapılmasındaki yorgunluk karşılığı bir fâide olmazsa, bu emri vermek abes olur.
Fâidesi varsa, fekat hepsi Allaha yararsa, Allahü teâlâ, kullarına muhtâc demek
olur. Bu da doğru değildir. Fâidesi insana ise, fâideli şeyi emr edip, bunu
yapmıyana azâb etmek de, akla uygun değildir. Çünki, bu emr, kendine fâideli
olan şeyi yap! Yapmazsan, sonsuz olarak canını yakarım demekdir. 
Cevâb:
Aklın güzel, çirkin, abes demesi, her zemân doğru olmaz. Allahü teâlânın her
işinin fâideli olması lâzımdır, demek de doğru değildir. Bunu ileride isbât
edeceğiz. Sonsuz azâb yapılması, fâide elde edilmediği için değildir. Sâhibinin,
yaratıcısının emrini yapmadığı içindir. Emrini yapmamak, ona ihânet, horlamak,
kıymet vermemek olur.
7 — Allahü teâlâ, kulunun yapamıyacağını, kendine
fâideli olan şeyi yapmak istemiyeceğini bildiği hâlde, niçin bunu yapmasını emr
ediyor? Bu emr, kuluna zararlı, çirkin olmaz mı?
Cevâb: Bu emr kuluna zarar
olur desek bile, çok fâidelere kavuşmak için, ufak zarara katlanmak lâzım
olduğunu yukarıda bildirdik. Müslimânların, yetmişiki sapık fırkasından
(Mu’tezile) ismindeki fırkada olanlara göre, kâfire yapılan teklîfde, ya’nî emr
ve yasakları bildirmekde de fâide vardır. Bu fâide, onu sevâb kazanmağa sevkdir.
Çünki sevâb, teklîf olunan kimsenin emrleri yapmasından hâsıl olan fâidedir.
Teklîfin fâidesi değildir. Bir kimse, gelmiyeceğini iyi bildiği hâlde, birini
yemeğe da’vet eder. Böylece cömerd ve iyilik sever olduğunu göstermek ister.
Çağırmasa, bu arzûsunu gösterememiş olur. Burada, müslimân fikr adamlarının
sözlerini bildirmeği fâideli görüyorum:





Cevap yazmak için üye olun


Yazıyı çok sevdim hemen arkadaşıma göndereyim

Adınız Soyadınız
Arkadaşınızın adı soyadı
Arkadaşınızın E-Posta adresi



Eklenme Tarihi: 02.12.2008 11:35:15
Yazıyı Ekleyen : admin
 Bu  yazı Bugün 2 kez okundu.
 Bu  yazı Toplam 880 kez okundu.
admin bugüne kadar toplam 3487 yazı ekledi.
..:: Üye Paneli ::..
K.Adı :
Şifre  :
Beni Hatırla

..:: Favorilerimiz ::..
dedektör
nokta dedektör
nasıl gidilir
karikatür

..:: Son yorumlananlar ::..

''Allah (Haşa) Seçimlerimizi Bilemez'' Diyen Hocalara Cevap

KOMİK RESİMLİ YAZILAR

hadis

yemek tarifleri resimleri

HADİSLERİN EN GUZELİ


..:: Günün Yazıları ::..

KURANDAKİ SIRAYA GÖRE SURE İSİMLERİ

4 BÜYÜK KİTAP HANGİ PEYGAMBERLERE GELDİ

KIYMETLİ KADIN İSİMLERİ

Kuran Arapçadır, Ama Hükümleri Evrenseldir

şehid


Bugün Hiç Okunmadılar..

Fânîliklerle Kuşatılan Ruhlar

Hz. PEYGAMBER’E KARŞI VAZİFELERİMİZ

Tahir ile Zühre´nin hikayesi

kibir şaşkınlığı..

İnsan..


..:: Online Üyeler ::..


Doğum Günü Bugün Olanlar
mavilim , ahmetweyn , _osman_ , elifimbenim , cemildddd , civan , akifgenc46 , ismail23 ,

..:: Arama ::..

Bul:  

..:: En Son Arananlar ::..

TEVEKKkabenin yollariumremidyeokumakislamsefaferhadtarihsevimli

..:: Rasgele 5 Üyemiz ::..

   karakuzu
   huseyini
   kalpsiz05
   sky
   Altuğ Öztürk

Bu siteye eklenen yazılardan, yazıların yazarları sorumludur. Yazı eklerken alıntı yapılan kaynak mutlaka yazı sonunda belirtilmelidir. Mevcut herhangi bir yazıdan rahatsız olanlar suistimal@islamiyazilar.com mail adresine bilgi vererek duruma göre yazının kaldırılmasını sağlayablirler.