Şurası muhakkak ki insanlar Kıyamet günü niyetleri üzere diriltilecekler.
..:: Menü ::..

..:: Bir Ayet ::..

Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir


..:: Bir Hadis ::..

Yardıma ihtiyacı olanlara sadaka dağıtmak vehayır yapmak istediğinde, hemen yap(geciktirme)


Daha çok kişiye ulaşabilmemiz için
islamiyazilar.com'u ana sayfanız yapın

Anasayfa » Ayetler » Fecr suresi 27 28 29 30 Ayetler


Fecr suresi 27 28 29 30 Ayetler
 
Bu yazıyı facebookta paylaşıp daha çok kişinin görmesine vesile olmak için tıklayın...

FECR Suresi  27,28,29,30 Ayetler


 


27-Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh(mutmainnetu).


Ey mutmain olan nefs!


 


Açıklama:Ey Allah' a ulaşmayı dilemiş, mürşidine tâbî olmuş ve emmare, levvame, mülhime kademelerine ulaşmış sonra onları aşarak, mutmain olmuş, yani doyuma ulaşmış ve nefsinde %30 nur birikimini sağlamış olan nefs!


 


 28-İrciî ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten).


Rabbine dön (Allah' tan) razı olarak ve Allah' ın rızasını kazanmış olarak!


 


Açıklama:1- "Rabbine dön" ifadesiyle Allah nefse değil Rabbine geri dönerek Rabbine ifna olacak bir varlığa, yani ruha hitap ediyor. Nefs ölümle Allah' a dönmez. 2- Kendisinden evvel ölen aile fertleriyle birlikte olmak üzere nefslerin kıyâmete kadar yaşayacakları berzah âlemine gider. 3- Allah hidayetin hayatta iken Allah' a ulaşmak olduğunu söylüyor. İnnel hudâ hudallâhi (Muhakkak ki hidayet Allah' a ulaşmaktır).


 


 29-Fedhulî fî ibâdî.


(Ey fizik vücut!) O zaman, (nefsini tezkiye ettiğin ve ruhunu Allah' a ulaştırdığın zaman Bana kul olursun) kullarımın arasına gir.


Açıklama:Görülüyor ki fizik vücudun Allah' a kul olabilmesi, ancak nefsin tezkiyesi ve buna bağlı olarak ruhun Allah' a ulaşması ile mümkündür.


30-Vedhulî cennetî.


Ve cennetime gir.


 


Açıklama:Allah' a ulaşmayı dileyen kişi 1. kat cennete girer.


 


 


Ömer Tuğrul İNANÇER’in  sohbetinden alınmış konuyla ilgili bir yazı


 


        Şeri mükellefiyetler yerine getirildiğinde; insanların nefis mertebeleri, en çok kendi kendine dördüncü mertebeye kadar çıkar. Mutmainneden daha ileriye tek başına gidilmez. Oraya geldiğinin farkında olanlarda azdır zaten. Oraya gelenlerden bir kısmı, eksikliklerini hissedip; bir başka zatın terbiyesine girme ihtiyacını duyarlar. İşte kullarımın arasına gir demek o demektir. Kime hitap ediyor ayet, Kurandan ayrı değildir, Allahın genel ayetleriyle;  Efendimizin  genel hadisleriyle söz dinleyerek, bunlar öğrenilerek ve tatbik edilerek, mutmaine mertebesine yani  tatmin olmuş nefis mertebesine gelinir. Sonra;  daha yukarı gitmek için, yani radiyeye, merdiyeye   Allahtan razı olmayı öğrenmeye, ve Allahın da ondan razı olmasını  nefis mertebesine ki ondan sonraki nefis safiyyedir, bunlar umumi konuşulacak söz değildir ama  ayette adı geçiyor.


       Bak ne diyor; ‘ Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh’ ircii, bu ircii yi öl emri zannediyorlar,  bana dön; ne demek bana dön; yani biz Rabbimize, mezarda mı döneceğiz,  ne münasebet. Nefsin emirlerinden kurtulup, Rabbin   emirlerine tabi olmak demek.  dön demiyor, bana dön  diyor, ayrıca ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh. Yani raziye ve merziyye  mertebelerini söylüyor Allah. Bunun için ne yapacağız, dahil ol, bana kul olmuşların arasına gir, ki cennete giresin demiyor bak dikkat edin, cenneti diyor cennet demiyor, benim cennetime gir.  Niye diğer Kuranı kerimdeki ayetlerde; cennet diyor da, bu ayette cenneti  (cennetim) diyor. İşte nefsi Mutmainneden yukarı gidenler,  zat cennetine girerlerde onun için.


 


             Elimizdeki bir ampulün aydınlanması için; onun fişini, pirize takmamız lazımdır. Nefsi mutmainneye la teşbih, kablosuyla, fişiyle, ampulüyle, bir abajur gibidir. Yani aydınlanmak için bir takım malzemeler elde ediyorsunuz. Bunu yapmak için gayretler sarf ediyorsunuz. Allah ve Resulünün emirlerine, yasaklarına riayet ediyorsunuz ve elinizde çok güzel bir hazır lamba var  onun fişini pirize takmadığınız zaman; O lamba sizi aydınlatmaz. İşte o fişi pirize takmak; biat müessesesidir.


         O piriz şeyhtir. Mürşittir. Çünkü o pirizde değil ki elektrik. O pirize gelen kablolarda, o kablolar nerden geliyor, diyelim ki trafo merkezinden geliyor, la teşbih  o trafo merkezi kimdir, Pirdir Hz. Abdulkadir dir, Hz. Mevlana dır, Hz. Şahı Nakşibent tir,  Hz. Ömeril halvetidir, Hz Ahmeder Rufaidir. vs. Piranı izam efendilerimizdir. Peki onların elektriği nerden geliyor, onlarında kabloları vasıtasıyla; Resurullah  Efendimizden geliyor.




Cevap yazmak için üye olun


Yazıyı çok sevdim hemen arkadaşıma göndereyim

Adınız Soyadınız
Arkadaşınızın adı soyadı
Arkadaşınızın E-Posta adresi



Eklenme Tarihi: 09.11.2009 13:39:19
Yazıyı Ekleyen : tevhit06
 Bu  yazı Bugün 3 kez okundu.
 Bu  yazı Toplam 2443 kez okundu.
tevhit06 bugüne kadar toplam 16 yazı ekledi.
..:: Üye Paneli ::..
K.Adı :
Şifre  :
Beni Hatırla

..:: Favorilerimiz ::..
dedektör
nokta dedektör
nasıl gidilir
karikatür

..:: Son yorumlananlar ::..

''Allah (Haşa) Seçimlerimizi Bilemez'' Diyen Hocalara Cevap

KOMİK RESİMLİ YAZILAR

hadis

yemek tarifleri resimleri

HADİSLERİN EN GUZELİ


..:: Günün Yazıları ::..

4 BÜYÜK KİTAP HANGİ PEYGAMBERLERE GELDİ

KURANDAKİ SIRAYA GÖRE SURE İSİMLERİ

Avlanmak günahmıdır avcılık günahmıdır harammıdır

GIYBET,HASET,KISKANÇLIK,İFTİRA,NEMMAMLIK VE TÜREVLERİ

Hz. Fatıma-tüz-Zehra Hz Muhammed'in Kızı


Bugün Hiç Okunmadılar..

SENDE KİBİR VAR

Muhteşem çiçek resimleri

Peygamber Efendimizin Ögrettiği Dualar...

GÜZEL AHLAK

aç gözünün şiir


..:: Online Üyeler ::..


Doğum Günü Bugün Olanlar
manko , mücahide , irem hatice , cağnan , enes4546 ,

..:: Arama ::..

Bul:  

..:: En Son Arananlar ::..

ilahilerramazansanatvatansalatsiteagdbilerekhersaid

..:: Rasgele 5 Üyemiz ::..

   şehadet yıldızı
   axnatun
   bese
   ubeydmehmet
   fani

Bu siteye eklenen yazılardan, yazıların yazarları sorumludur. Yazı eklerken alıntı yapılan kaynak mutlaka yazı sonunda belirtilmelidir. Mevcut herhangi bir yazıdan rahatsız olanlar suistimal@islamiyazilar.com mail adresine bilgi vererek duruma göre yazının kaldırılmasını sağlayablirler.