Bir kısım insan vardır, Allah'ın mülkünden haksız bir surette mal elde etmeye girişirler. Halbuki bu, Kıyamet günü onlara bir ateştir, başka değil.
..:: Menü ::..

..:: Bir Ayet ::..

Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir


..:: Bir Hadis ::..

Allah bir kulu sevdi mi, onu dünyadan korur. Tıpkı sizden birinin hastasına suyu yasaklaması gibi.


Başlangıç sayfanıza talibiz
islamiyazilar.com'u ana sayfanız yapın

Anasayfa » Peygamberlerimiz » Resulullahın bütün dedeleri mümindi


Resulullahın bütün dedeleri mümindi
 
Bu yazıyı facebookta paylaşıp daha çok kişinin görmesine vesile olmak için tıklayın...

Resulullah efendimizin anası, babası ve bütün dedelerinin temiz bir
mümin olduğu, âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerle sabittir. Bunun
aksini söylemek, bu husustaki nassları inkâr olur.

Tevbe
suresinin 28. âyet-i kerimesinde müşriklerin necis, yani bedenlerinin
değil itikadlarının pis olduğu bildiriliyor. Peygamber efendimiz de
bütün dedelerinin temiz olduğunu bildiriyor. Şuara suresinde (Vetekallübeke fissacidin) buyuruluyor. Yani mealen, (Sen, yani senin nurun, hep secde edenlerden dolaştırılıp, sana inkılab etmiş, ulaşmıştır) demektir. Ehl-i sünnet âlimleri bu âyet-i kerimeyi tefsir ederken, bütün ana babalarının mümin olduğunu bildirmişlerdir. Mevahib-i ledünniyye kitabının başında, bütün dedelerinin temiz birer mümin olduğunu bildiren hadis-i şerifler nakledildikten sonra buyuruluyor ki:
(İbni Abbas hazretleri buyuruyor ki:
"Seni
bir Peygamberin neslinden diğer bir Peygamberin nesline naklettim. Yani
senin soyun Peygamberler silsilesidir. Bir babanın iki oğlu olsa,
peygamberlik hangisinde ise, Resulullah ondan gelmiş demektir
.")

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Her asırdaki insanların en iyilerinden dünyaya getirildim.) [Buhari]

(Allahü teâlâ, Arabistan�daki seçilmişlerden beni seçti. Beni her zamandaki insanların en iyilerinde bulundurdu.)
[Taberani]

(Dedelerimin
hiçbiri zina etmedi. En iyi babalardan, temiz analardan geldim.
Dedelerimden birinin iki oğlu olsaydı, ben bunların, en iyisinde
bulunurdum.)
[Mevahib]

(Hazret-i Âdem�den babama kadar hep nikahlı ana babadan geldim. Ben ecdat olarak sizin en hayırlınızım.)
[Deylemi]

(Soy bakımından da insanların en şereflisiyim. Öğünmek için söylemiyorum.)
[Deylemi]

[Yani, (Hakikati bildiriyorum, hakikati bildirmek vazifemdir, bunları söylemezsem vazifemi yapmamış olurum) demektir.]

Bu
hadis-i şerifler ve Şuara suresindeki âyet-i kerime, Peygamber
efendimizin bütün dedelerinin temiz bir mümin olduğunu göstermektedir.
Kâfirler pis olduğuna göre, Hazret-i İbrahim�in babasının kâfir olması
mümkün değildir.

Molla Cami hazretleri buyuruyor ki:
(Muhammed
aleyhisselamın zerresini taşıdığı için, Hazret-i Âdem�in alnında nur
parlıyordu. Bu zerre, Hazret-i Havva�ya ve ondan Hazret-i Şit�e ve
böylece temiz erkeklerden temiz kadınlara ve temiz kadınlardan temiz
erkeklere geçti. O nur da, zerre ile birlikte, alınlardan alınlara
geçti.) [Şevahid]

Bu nur, kâfire geçmediği gibi, zina
gibi bir günah işleyen mümine bile geçmiyordu. Bu bakımdan da Azer,
Hazret-i İbrahim�in babası değildi. [Hazret-i İbrahim�in babasının ismi
Taruh idi.]

Enam suresinin 74. âyetinde, (İbrahim, babası Azer�e dediği zaman...)
buyuruluyor. Burada Azer kelimesi, baba kelimesinin atf-ı beyanı olduğu
Beydavi tefsirinde yazılıdır. Bir kimsenin iki ismi olup, birlikte
söylenince, birinin meşhur olmadığı, ikincinin meşhur olduğu anlaşılır.
Meşhur olmayan birincisindeki kapalılığı açıklamak için ikincisi
söylenir. Bu ikincisine atf-ı beyan denir.

Hazret-i İbrahim iki
kimseye baba demektedir. Birisi kendi babası, diğeri de üvey babası ve
amcası olan kişidir. İcaz, belagat ve fesahat kaidelerine göre, âyet-i
kerimenin manası, (İbrahim, ismi Azer olan babasına dediği zaman)
demektir. Böyle olmasaydı, sadece (Azer�e dediği zaman) veya (Babasına
dediği zaman) demek yetişirdi. Eğer Azer kendi öz babası olsaydı Babası kelimesi fazla olurdu. Türkçe�de bile (Babam Ali geliyor) denmez, (Babam geliyor) denir.

Kur�an-ı
kerimde amcaya baba denilmektedir. Hazret-i İsmail, Hazret-i Yakub�un
amcasıdır. Fakat Kur�an-ı kerimde (Amcan İsmail) denmiyor, (Baban İsmail) deniyor. Çocukları, Hazret-i Yakub�a (Babaların İbrahim ve İsmail ve İshak...) diyor.
(Bekara 133) Yani, (Baban İbrahim, baban İsmail ve baban İshak)
deniyor. Halbuki Hazret-i İsmail, Hazret-i Yakub�un babası değil,
amcasıdır. Tefsirlerde, Kur�an-ı kerimde amcaya baba denildiği
bildirilmektedir. Resulullahın yaşlı köylüye, amcaları olan Ebu Talibe
ve Hazret-i Abbas�a baba dediği, çeşitli muteber kitaplarda yazılıdır.

Yalnız Araplar değil, çeşitli milletlerde, amcaya, üvey babaya, kayınpedere ve yardımsever zatlara baba demek âdettir.

Türkiye�de
de, insanlara iyilik eden, onları himayesine alan kimselere mecaz
olarak, "Baba adam", "Fakir babası" dendiğini hepimiz biliriz. Yaşlı
kimselere de hürmeten "Baba" denir.

Yaşlı kadınlara da "Ayşe
ana", "Fatma ana" veya "Hacı anne" dendiği meşhurdur. Böyle söylemekle,
yani baba demekle, o kimse bizim babamız olmadığı gibi anne dediğimiz
kadın da annemiz olmaz. Bunlar hürmet için söylenir.

Yine yaşlı
kimselere, bir akrabalığımız olmadığı halde, "Amca, dede", yaşlı
kadınlara da, "Teyze, nine" deriz. Bunlar bir saygı ifadesidir.

Bu bakımdan Hazret-i Yakub�un öz babası Hazret-i İshak iken, Kur�an-ı kerimde, Hazret-i Yakub�a hitaben (Baban İsmail) buyurulmuştur.

[İmam-ı Süyuti hazretleri, Kitabüd-derc-il-münife kitabında Azer�in Hazret-i İbrahim�in amcası olduğunu vesikalarla ispat etmektedir.]

(Babam ve baban ateştedir)
hadis-i şerifi için âlimler iki türlü açıklama yapıyorlar:
1- Bu hadis-i şerif, Ebu Lehebin Cehennemde olduğunu bildirmektedir. Çünkü Arablar amcaya da baba derler. (El müstened)

2-
Bu hadis-i şerif, imanlı oldukları bildirilmeden önce, ictihad ile söylenmiş idi. İmanlı oldukları sonradan bildirildi. (Mir�at-i kâinat) [Hazret-i Hatice�nin iki çocuğu için de böyle buyurmuştu. Cehennemde olmadıkları sonradan bildirildi. (Ahvali etfalil-müslimin)]




Cevap yazmak için üye olun


Yazıyı çok sevdim hemen arkadaşıma göndereyim

Adınız Soyadınız
Arkadaşınızın adı soyadı
Arkadaşınızın E-Posta adresi



Eklenme Tarihi: 17.06.2008 14:12:13
Kaynak : DİNİMİZ İSLAM
Yazıyı Ekleyen : merve
 Bu  yazı Bugün 1 kez okundu.
 Bu  yazı Toplam 1064 kez okundu.
merve bugüne kadar toplam 1510 yazı ekledi.
..:: Üye Paneli ::..
K.Adı :
Şifre  :
Beni Hatırla

..:: Favorilerimiz ::..
dedektör
nokta dedektör
nasıl gidilir
karikatür

..:: Son yorumlananlar ::..

''Allah (Haşa) Seçimlerimizi Bilemez'' Diyen Hocalara Cevap

KOMİK RESİMLİ YAZILAR

hadis

yemek tarifleri resimleri

HADİSLERİN EN GUZELİ


..:: Günün Yazıları ::..

KURANDAKİ SIRAYA GÖRE SURE İSİMLERİ

allahın 7 ismi

umre ve cuma namazı

4 BÜYÜK KİTAP HANGİ PEYGAMBERLERE GELDİ

KIYMETLİ KADIN İSİMLERİ


Bugün Hiç Okunmadılar..

yfka ekmekte oluşan ALLAH yazısı(resim)

Hamal (Tüm hamallara itafımdır.) (6+5 Hece vezni ile yazılmıştır.)

Yoksul Ve Zengin

hocaefendimizin sözü

mutluluğun formülü


..:: Online Üyeler ::..


Doğum Günü Bugün Olanlar
yağız_1993 , genel , doğukan , vedatdüzen , namık kemal tekirdağlı , azrail , deniz yosunu , ömercan , ubeydullah , denizxfb , ORHAN AFACAN ,

..:: Arama ::..

Bul:  

..:: En Son Arananlar ::..

bularesmektupcihatarap harflerihasan basricennet-cehennemism-i azamfetullahkaza ve kader

..:: Rasgele 5 Üyemiz ::..

   lokman
   MAVİ
   Muzaffer Alev
   canbaz60
   YİĞİT

Bu siteye eklenen yazılardan, yazıların yazarları sorumludur. Yazı eklerken alıntı yapılan kaynak mutlaka yazı sonunda belirtilmelidir. Mevcut herhangi bir yazıdan rahatsız olanlar suistimal@islamiyazilar.com mail adresine bilgi vererek duruma göre yazının kaldırılmasını sağlayablirler.