İçinde çocuk bulunmayan evde, bereket yoktur
..:: Menü ::..

..:: Bir Ayet ::..

Onlar senden, azabın çarçabuk getirilmesini istiyorlar; Allah, va'dine kesin olarak muhalefet etmez. Gerçekten, senin Rabbinin katında bir gün, sizin saymakta olduklarınızdan bin yıl gibidir


..:: Bir Hadis ::..

Dünya işlerinizi yolunuza koyunuz. Ve yarın ölecekmiş gibi de ahiretinize çalışınız.


Daha çok kişiye ulaşabilmemiz için
islamiyazilar.com'u ana sayfanız yapın

Anasayfa » İlmihal Bilgileri » İslam'da Haram Olan Evlenme Şekille..


İslam'da Haram Olan Evlenme Şekilleri
 
Bu yazıyı facebookta paylaşıp daha çok kişinin görmesine vesile olmak için tıklayın...


Bunlar İslamdan önce cahilliyet devrinde uygulanan nikah şekilleridir. Tamamı
batıldır.




  • Nikah-ı Makt : Dul kalan kadın kocasının mirasına dahil olurdu. Başka
    karısından çocukları varsa en büyük oğul babasının karısına başkasından
    daha çok hak sahibiydi. Eğer üvey annesi ile evlenmek istiyorsa onun
    üzerine bir elbise atar ve onu sahiplenirdi, bu genel bir uygulama şeklini
    almıştı.


  • Nikah-ı Şığar : Takas evlenmesi demektir. İki kişi aynı miktar
    mehirle, kızlarını birbirine evlenmek üzere vermeyi taahüt ederler. Kadına
    verilmesi gereken mehirden babave kocalar faydalanmış olur.


  • Nikah-ı İstibda : Kendi soyundan daha asil ve daha zeki bir çocuk sahibi
    olmak isteyen adam, karısını meziyetleriyle tanınmış bir erkeğe gönderir.
    Kadın gebe kaldıktan sonra evine döner. Koca gebelik kesin belli oluncaya
    kadar karısına yanaşmaz. Doğan çocuk kocadan olmuş sayılır ve onun
    mirasçısı olurdu.


  • Grup Evlenmesi : Sayıları onu geçmeyen bir grup erkek aynı kadınla
    cinsel ilişkide bulunurdu. Kadı, gebe kalır çocuk doğurursa, doğumdan bir
    müddet sonra bu erkeklerin hepsini davet eder ve  onlara şöyle derdi:
    Benimle olan ilişkinizden doğan şeyi biliyorsunuz. bir çocuk sahibi oldum.
    Erkeklerden birine hitap ederek: "Ey Ebucehil çocuğuna istediğin adı
    koy" derdi. Bu andan itibaren  o kimse çocuğun babası olur ve
    babalığı red edemezdi.


  • Serbest Birleşme : Bazı kadınlar bütün erkekleri kabul ederler ve
    kapılarına bayrak asarlardı. bir çocuk doğurunca bütün müşterilerini
    toplar ve "kaif" denilen bir kimse çocuğun babasının kim
    olduğunu tayin ederdi. Artık o kimse çocuğun babası olurdu.


  • Nikah-ı Bedel : İki erkeğin karılarını muayyen bir müddet için
    değiştirmeleridir.


  • Nikah-ı Hdn : Erkek muayyen bir bedel karşılığında bir kaç gün birlikte
    yaşamak için kadınla anlaşırdı. bu bir nevi metres hayatı şeklinde olan
    bir birleşmeydi.


  • Deneme Evlenmesi : Kadının muayyen bir dostu varsa ve bundan bir çocuk
    doğurmuşsa, beyanı üzerine kadın o kimseye nikahlanırdı. Bu bir çeşit
    dneme evlenmesiydi.





Cevap yazmak için üye olun


Yazıyı çok sevdim hemen arkadaşıma göndereyim

Adınız Soyadınız
Arkadaşınızın adı soyadı
Arkadaşınızın E-Posta adresi



Eklenme Tarihi: 17.06.2008 14:12:13
Yazıyı Ekleyen : merve
 Bu  yazı Bugün 0 kez okundu.
 Bu  yazı Toplam 2502 kez okundu.
merve bugüne kadar toplam 1510 yazı ekledi.
..:: Üye Paneli ::..
K.Adı :
Şifre  :
Beni Hatırla

..:: Favorilerimiz ::..
dedektör
nokta dedektör
nasıl gidilir
karikatür

..:: Son yorumlananlar ::..

''Allah (Haşa) Seçimlerimizi Bilemez'' Diyen Hocalara Cevap

KOMİK RESİMLİ YAZILAR

hadis

yemek tarifleri resimleri

HADİSLERİN EN GUZELİ


..:: Günün Yazıları ::..

KURANDAKİ SIRAYA GÖRE SURE İSİMLERİ

4 BÜYÜK KİTAP HANGİ PEYGAMBERLERE GELDİ

KIYMETLİ KADIN İSİMLERİ

şehid

allahın 7 ismi


Bugün Hiç Okunmadılar..

BİR NAMAZ ÖYKÜSÜ

İnsanlar gördüm;

Suskunum

Sıkıntılarınıza İslam kültürüyle bakabiliyor musunuz?

Kurban İçin Vekâlet


..:: Online Üyeler ::..


Doğum Günü Bugün Olanlar
ahmet159 , skyne , nsa , seyhannet , ysmnkndmr , csn111 , yusuf14 , ebruli ,

..:: Arama ::..

Bul:  

..:: En Son Arananlar ::..

hadis-inebe suresiöğretmentakvacinsellikVEDATşehitBalıkpervasalak

..:: Rasgele 5 Üyemiz ::..

   BAYRAMYURT
   BritneyS
   ubeydmehmet
   kelebek
   neki bu dünya

Bu siteye eklenen yazılardan, yazıların yazarları sorumludur. Yazı eklerken alıntı yapılan kaynak mutlaka yazı sonunda belirtilmelidir. Mevcut herhangi bir yazıdan rahatsız olanlar suistimal@islamiyazilar.com mail adresine bilgi vererek duruma göre yazının kaldırılmasını sağlayablirler.